[Vraagbaak] potgrond + vrijwilligersverzekering + insectengaas

Mieke Baldé mieke op tuinderijdevollegrond.nl
Wo Feb 17 22:19:59 CET 2021

Hoi Helga, Luuk en anderen,

Potgrond gebruik ik niet, dus daarin kan ik niet deelnemen.

Maar wel in antwoord op Luuk zijn vragen:

Tegen koolvlieg en preimineervlieg gebruik ik Glaeser grow vliesdoek 17
grams, van de Cropshop:

https://www.cropshop.nl/producten/afdekmaterialen/vliesdoek/

Het werkt goed tegen insecten, maar geeft in het voor- en naseizoen wel
wat opbrengst vermindering. Maar het voordeel van vliesdoek vind ik dat
je het ook kan gebruiken om andere gewassen af te dekken tegen kou.

Wat betreft verzekering: wij hebben een pakket polis bedrijven bij Delta
Lloyd. Dit omvat oa gebouwen en aansprakelijkheid bedrijf/beroep. Dit
laatste daar vallen onze zorgclienten en vrijwilligers ook onder.

Groeten, Mieke

Tuinderij De Volle Grond
Koningslaan 5A
3981HD Bunnik