[Vraagbaak] Dit weekend bestellen! gecertificeerd gember-plantgoed

'n Groene Kans - biologische groenten info op groenekans.nl
Vr Jan 13 12:13:25 CET 2023

Beste mensen,

Zijn er nog mensen geïnteresseerd in biologisch gecertificeerd
gemberplantgoed? Het wordt in België gemeenschappelijk ingekocht.
Hieronder meer info:

 	* Het gaat om p11 potjes, hierin zitten 3 rhizomen. Je plant de inhoud
van de potjes uit (dus de 3 rhizomen bij elkaar) op bijv. 30*25 (in
België deden ze het op ruggen).
 	* Per plantje kost het EUR 2,05 excl. btw en de minimum afname is 360
planten (dit mailtje is om te kijken of we samen aan de 360 planten
kunnen komen).
 	* De Belgen hadden afgelopen jaar in de koude tunnel een opbrengst van
grofweg 1 kg/ plant
 	* De planten moeten opgehaald worden in Kruishoutem, België. Met
export naar het buitenland (NL) is dat geen probleem als je als teler ze
zelf plant, maar je mag ze niet doorverkopen als plantgoed (zoals ik heb
begrepen)

Ik wil best de bestelling regelen en de facturatie afhandelen als er
meerdere mensen geïnteresseerd zijn in deze gemberplanten. Bestellen
moet dan wel via de mail naar mij vóór zondag 20.00 uur.

LET WEL: ik ga niet ook nog naar Kruishoutem (zelfde hoogte als Brussel,
maar dan naar het westen) rijden. Als iemand dat wil doen, of daar toch
langskomt, dan hoor ik het graag. De levering zal rond half april zijn.
Dus: als er niemand is die kan rijden, bestel ik ook niet.

Ik hoor graag wie geïnteresseerd is!

---
Groeten van Floor van Ede

_biologische tuinderij 'n Groene Kans_