[Vraagbaak] Fosfaat

Tuinderij de Elzenkamp info op elzenkamp.nl
Ma Dec 21 08:12:29 CET 2020

Beste mensen,

Jaarlijks maak ik een mestberekening, Daarbij houd ik rekening met wat er
aan A meststoffen is en mag, wat ik maximaal als stikstof uit dierlijke
mest mag gebruiken (daar kom ik NOOIT aan) én wat ik als maximum aan
fosfaat mag laten aanvoeren volgens de normen van RVO. Dit laatste is 't
lastigste vind ik altijd. Maar nu vraag ik me af: doen jullie dit ook? Ik
heb wel eens begrepen dat je als tuinder met een perceel van minder dan 3
hectare niet gecontroleerd wordt. Is dit ook echt zo?

Groetje,
Else

--
Biologische Tuinderij de Elzenkamp