[Vraagbaak] oproep tot inzending van teeltplan en bedrijfsbeschrijving voor in vertaling The Market Gardener

Taco IJzerman taco op ijzerman.nu
Do Mrt 22 14:09:40 CET 2018

Voor uitgeverij Jan van Arkel vertaalde en bewerkte ik afgelopen winter
The Marker Gardener van J-M Fortier.
De uitgever zou graag een paar extra voorbeelden van Nederlandse of
Vlaamse tuinen opnemen in de bijlagen.
Als je interesse hebt, lees dan dit bericht en reageer naar Heleen
Gierveld van Jan van Arkel.

Groene groet! Taco

Beste tuinder,

Ik neem bij deze de vrijheid om jullie een expliciete vraag te stellen.
Het is een oproep om een beschrijving van je tuin en je teeltplan in te
sturen. Om de volgende reden:

Vertaling
Op dit moment wordt er gewerkt aan de vertaling en bewerking van het
boek The market gardener van Jean Martin Fortier. IN het Nederlands
verschijnt dat onder de naam (voorlopig) Zo krijg je EEN RENDABELE OOGST
OP EEN KLEINE TUINDERIJ. Het zal ca. deze zomer verschijnen. Misschien
had je er al van gehoord.

Waarom
Om het boek zo relevant mogelijk te maken voor de Nederlandse en Vlaamse
markt is er in de vertaling rekening gehouden met de nederlandse
situatie. We  willen daarom een aantal Nederlandse en Vlaamse
voorbeelden van  succesvolle tuinderijen opnemen, ter inspiratie. En met
die reden ontvang je deze mail.

Wat
Ben jij (mede) eigenaar van een kleine tuinderij en kan jouw tuin als
voorbeeld / inspiratie voor collega's fungeren? Stuur dan je tuin en
teeltplan op naar mij, of vraag meer informatie als je die liever eerst
hebt.

Voor wie
Welke tuinen komen in aanmerking:
We willen graag korte beschrijvingen van enkele tuinen opnemen met deze
criteria:
-Afmeting tuinderij 0,5 – 2 ha
-Tuinderij is al minimaal 3 jr actief en met dezelfde tuinder(s)
- De opbrengst van de tuin levert een substantiële bijdrage aan het
inkomen van de tuinders en medewerkers (niet van toepassing voor
  vrijwilligers, zorgcliënten etc.)
- Je hebt een aantal slimme inzichten of methodes verwerkt in je
bedrijfsvoering, waardoor jouw tuinderij wat betreft productie,
efficiëntie of optimalisatie een inspirerend kan zijn voor anderen.

De informatie die we zoeken
De informatie die we per tuinderij willen opnemen:
-korte beschrijving ter introductie van de tuinderij (naam, locatie,
wie, wat hoe en waarom) ca 300 - 500 woorden
-teeltplan 2017 of 2018
-(een schets van de) plattegrond van je tuin

Heb je belangstelling?
Neem contact met mij op voor meer informatie of een voorbeeld
beschrijving. Dat kan per mail of, als je meer wilt weten, per telefoon.

Met vriendelijke groet,
Heleen

Heleen Gierveld
Uitgeverij Jan van Arkel
Hooghiemstraplein 32
3514 AX Utrecht
06-16-426-440
www.janvanarkel.nl

Neem ook een kijkje in de nieuwe www.groeneboekenshop.nl
1.001 boeken voor mensen met een groen hart