[Vraagbaak] slakken

Amelis'Hof info op amelishof.nl
Di Aug 1 14:51:33 CEST 2017

Hoi collegatuinders,

Het seizoen van de Spaanse wegslak is alweer bijna voorbij. Komende maand
gaan ze paren, in september eitjes leggen en dan zien we ze niet meer tot
volgend voorjaar.

Het was dit jaar een stuk minder, maar toch nog behoorlijk wat schade
(zaaibedden van wortels en bieten compleet afgegraasd, de nodige slaplanten,
20 courgetteplanten, enz.).

Dus ga ik nog iedere vrijdagnacht, gewapend met zaklamp en schaar, op
slakkenjacht.

En ben ik geïnteresseerd in alles wat met de grote naaktslak te maken heeft.

Bijgaand een rapport met aardig wat informatie. Komend jaar gaan we met een
paar dingen experimenteren.

En voor jullie: Wie de schoen past, trekke hem aan. Ik hoor graag wat terug.

Veel succes.

Michel Smits

Tuinderij Amelis’Hof